Gazi Mağusa Gezi Notları

Dipkarpaz, Wiew Hotel’de sabah 08.00 sularında uyanıyoruz. Hazır olan kahvaltılarımızı terasta yapıyoruz. Kahvaltı sonrası odalarımızdan eşyalarımızı alarak ayrılıyorduk Dipkarpaz’dan. 1 saatlik yolculuk sonrası Gazi Mağusa’dayız. Burada ilk olarak St. Nicholas Katedrali (Lala Mustafa Paşa Camii) gezmeye başlıyoruz.

St. Nicholas Katedrali

Katedralin dış cephe tasarımı çok harika bir görünüm katmış yapıya gerçekten ben çok beğendim. Sol kolona 1 minare eklenerek camiye çevrilmiş. Sağ kolon orijinalliğini koruyordu.

Lüzinyan döneminde, 1298-1312 yılları arasında inşa edilen yapı, tüm Akdeniz coğrafyasının en güzel gotik yapılarındandır. Lüzinyan kralları, önce Lefkoşa’da St. Sophia Katedrali’nde Kıbrıs kralı, sonra da Gazimağusa’da St. Nicholas Katedrali’nde Kudüs kralı olarak taç giyerdi. Bina 1571 yılında Osmanlılar tarafından bir minare eklenmek suretiyle camiye çevrilmiş ve ibadete açılmış. Katedralin giriş bölümünde yer alan tarihi cümbez ağacı (Ficus Sycomorus), adadaki en yaşlı ağacıdır. Katedralin inşaatına başlandığı 1298 yılında dikilen tarihi ağaç, 15 m boyunda ve yaklaşık 5 m genişliğindedir.

nicholas-katedrali

st-nicholas-katedrali

Katedralin karşısında Namık Kemal Zindanı ve müzesi yer almakta. Vatan yahut Silistre oyunundan dolayı dönemin yetkilileri tarafından buraya sürülmüş ve 38 ay süreyle bu zindanda tutulmuştur. Zindanın yanında, Namık Kemal’in yaşamı ve eserleri hakkında bilgiler veren bir müze de bulunmakta.

namik-kemal-muzesi

Buradaki gezimizi bitirerek Salamis Antik Kentine gidiyoruz. Bulunduğumuz yere 6 km uzaklıkta. 15 dakikalık bir yolculuktan sonra antik kente geldik.

Gazi Mağusa’nın kuzeyinde, Bronz Çağı’nda kurulan Salamis Antik Kenti’nin kurucusunun Tefkros olduğuna inanılmaktaymış. Salamis’teki en erken buluntular M.Ö 11. Yüzyıla dayanıyor. Kuzey Kıbrıs’taki en önemli ören yerlerinden biri olan Salamis Antik Kenti’nin büyük kısm 1952-1974 yılları arasındaki kazılarla açığa çıkarılmış. Ören yerinde görülebilecek yapı kalıntılarının tamamı Roma Dönemi’ne ait. Forum, agora ve hamam gibi yapılar bulunmakta.

Salamis Antik Kent bir hayli büyük bir alana kurulu. Gezebilmeniz için yaklaşık 3 saati Kıbrıs’ın sıcaklarında gözden çıkarmanız gerekebilir. Giriş ücreti 3.50 Türk Lirası.

salamis-antik-kenti

Yaz ayları burada konserler veriliyor!

salamis-antik-kent

Buradan ayrılarak son noktamız olan Maraş bölgesine gidiyoruz. Bölge en merak ettiğim yerlerden birisi aslında. 1974 savaşından bu yana hayalet şehir desek yeridir. O yıllardan bu güne kadar hala bir sonuç çıkmamış tarafsız bölge Maraş… Yunanca ismi Varosha’dır.

1974 öncesi Akdeniz’in en ünlü tatil merkezlerinden biri olan Maraş, şimdilerde ise hayalet bir yer. Kıbrıs harekatı sırasında TSK tarafından ele geçirilmiştir. Şimdilerde ise tarafsız bölge olarak anılmakta. İçerisinde BM’ne ait bir bina bulunuyor.

kibris-maras-bolgesi

kibris-maras

1 Yorumda Bulunulmuş

Siz Ne Düşünüyorsunuz?
  1. Kıbrıs’a hiç gitmedim ve çok merak ederim. Bilgilendirici makaleniz için teşekkürler.