Sahilköy Bisiklet Turu

85 kilometrelik Sahilköy parkuru. Gebze, Kartal ve İdealtepe’den gelen arkadaşlar ile rotamız üzerinde bulunan başlangıç noktamız Taşdelen Kardium AVM önünde 23 Nisan sabah 06:30 da toplanıyoruz.

tasdelen-bisiklet-start

Havanın gayet güzel. Sabah erken saatte yola çıktık. Grup dağılmadan 15km/h ile seyir ediyorduk yolumuzda. Hava cam gibi, Yeşil tonların yoğunlaştığı yerlerde kulağımıza gelen hoş kuş cıvıltıları ile keyifli bir şekilde yolumuza devam ediyoruz. 13 kişilik ekipte henüz kondisyonu iyi olmayan arkadaşları da düşünerek ara ara duruyoruz. 5 km’de bir mola vererek yolumuza devam ediyoruz.

resadiye-rampasi

Bu yolu yapanlar zaten bilirler hızlı gitmeye ne hacet! Sağlı sollu yemyeşil doğa, kuş cıvıltıları ve tabiri caizse kaymak gibi yol. Eh! Bir de sabah yollar sakin değmeyin keyfimize. İşte yol aldığımız manzaradan bir kare…

resadiye-orman-manzarasi

İyi gidiyoruz! Bazen ortalamanın üzerine çıkıyor bazen ise düşüyoruz. Yollar boş, sürüş keyfi gayet iyi, doğada bize gülümserken birde baktık Bozhane’ye gelmişiz bile. Burada bir fotoğraf çekiniyor ve mataralarımızdan birkaç yudum su içiyor, çantamda getirdiğim memleket mahsulü kuru kayısıları yol arkadaşlarım ile paylaşıyorum.

Sahilköy tabelasını nihayet görüyoruz. Ekibin yüzünde gülümsemeler yavaştan beliriyor…

sahilkoy-yolu

Rutin hızımızda tekrar iki teker üzerindeyiz. Sağlı sollu seyrek yerleşim yerlerini görüyor, bizi gören bazı insanlar selam ediyor, arabalarında gidenler ise kornaları ile bize el sallıyordu. Bu elbette her bisikletçiye moral veriyordur. Yaklaşık 8 km daha yol yaptıktan sonra Sahilköy’e giriş yapıyoruz. Hepimizde haklı bir başarı gülümsemesi ile Sahilköy tabelası önünde çok kısa bir mola veriyor ve tabi ki 1 kare fotoğrafımızı çekiniyoruz.

sahilkoy-bisiklet-etabi

Fotoğraf çekiminden sonra kısa bir sürüşün ardından Sahilköy merkeze geliyoruz. Sahile inmeden önce yolda azalan yiyeceklerimize takviye yapmak için markete gidiyor ve kendimize bir şeyler alıyoruz. Evet yiyeceklerde tamam. Sahilköy bisiklet turuna imzamızı atmak için sahile iniyoruz. Güneş tepede kumsal adeta yanıyor. Bisikletlerimizi kumsala yatırıyor ve marketten aldığımız yiyecekleri mideye indiriyorduk.

sahilkoy-yemek-molasi

85 km’lik Sahilköy turumuza bu kare ile imzamızı atıyoruz,

sahilkoy-bisiklet-turu

Yaklaşık 1.5 saatlik sahil keyfinden sonra dönüşe geçiyoruz. Geldiğimiz rotayı kısmi olarak değiştiriyor Hüseyinli, Sırapınar, Ömerli rotasını izleyerek dönüş yapıyoruz. Her gidişin bir de dönüşü var…

sahilkoy-donus

Hafif tempoda dönüşümüzü gerçekleştiriyoruz. Ömerli merkezde bulunan aile çay bahçesinde birer bardak çaylarımızı yudumladıktan sonra tura başladığımız nokta olan Taşdelen Kardium AVM de etkinliğimizi sonlandırıyoruz.