Tebriz Bakü Arası Otobüs Yolculuğu

Tebriz, Azerbaycan Başkonsolosluğu’na yaptığım vize başvurum 3 gün sonrasında çıkmıştı. İran’da geçirdiğim 21 günde harika dostlar kazandım ve birbirinden güzel hikâyeler topladım. Son durağım olan Tebriz’den artık Bakü’ye gitme zamanı da böylelikle gelmişti. İlk olarak Mehdi ile Bakü otobüs bileti almak için çarşıya gittik. Bakü otobüs biletleri, Tebriz saat meydanı çevresinde yer alan 3 yazıhanede satılıyor. İki tip otobüs gidiyor Bakü’ye. Birinci sınıf otobüsler 100.000 Tümen, klasik otobüsler ise 80.000 Tümen’e yolcu taşımakta. Biz klasik sınıfta Tebriz-Bakü arası ulaşımımı sağlayacak olan otobüs için 80.000 Tümen bilet ücreti ödemesi gerçekleştirdik. Hareket saati gece 23.00. Bileti aldıktan sonra Mehdi ile tekrar eve geçiyoruz. Burada zaman geçiriyor, çantamı toparlıyorum ve sonrasında bir duş alıyorum. Saat akşam 20.00’da artık ev halkı ile vedalaşıyor ve Mehdi ile terminale gidiyoruz. Burada Mehdi’nin daha fazla beni beklemesini istemiyor ve eve dönmesini istiyorum. Kendisi ile vedalaşıyor, sımsıkı sarılıyoruz. İyi ki onu tanıdım. Mehdi, Couchsurfing üzerinden bana evini açan çok değerli bir insan. Mehdi ve ailesi ile çok güzel zamanlar geçirdim, 6 gün evlerinde kaldım, yemeklerini yedim kısacası aileden biri gibi oldum. Üzerimde gerçekten çok emekleri var. Kendileri ile halen daha görüşüyorum ve bu artık böyle devam edecek. Onları unutmam imkânsız. Otobüs terminali içerisinde yemek yenilecek yerler mevcut. Burada dilerseniz yöresel yemekler ile yolculuk öncesi karnınızı doyurabilirsiniz. Saat 22.00 civarında bir şeyler yiyor ve uzun bir yolculuk öncesi karnımı doyuruyorum. Saatte 23.00’a yaklaştı ve Bakü’ye gidecek olan otobüsüm perondaki yerini almıştı. Sırt çantamı bagaja veriyor ve küçük çantamı yanıma alıyorum. 8 numaralı koltukta seyahat edeceğim. En önlerdeyim ve cam kenarı seyahat. Bu, yolu ve çevreyi gözlemlemek için iyi bir fırsat olsa gerek. Artık İran’dan ayrılma vakti. Otobüsümüz hareket ediyor ve Bakü’ye olan yolculuğumuz başlıyordu…

Tebriz’den Bakü’ye haftanın iki günü Pazartesi ve Perşembe günleri otobüs gidiyor. Tek gidiş-dönüş seferlerin olduğu ulaşım iki tip otobüs ile sağlanmakta. Birinci sınıf (VIP) otobüsler Perşembe günleri 100.000 Tümen, Pazartesi günleri ise klasik otobüsler 80.000 Tümene gidiyorlar. Yolculuk 15 saate yakın sürüyor. Gece 23.00’da hareket eden otobüs sabah saat 06.00 sularında Bilehsavar Sınır Kapısı’na geliyor. 09.00’da açılacak olan sınır kapısı için 3 saatlik bir bekleme süresi var. Sınır kapısına adını veren Bilehsavar, İran’ın Azerbaycan’a olan küçük bir sınır yerleşim bölgesi. Sınır kapısı açılana kadar bu 3 saatlik bekleme süresini Bilehsavar’ı gezerek değerlendirebilirsiniz. Burada lokantalar çok erken saatte açılıyor biz yolcular için. Lokantalarda çorba içebilir kahvaltılık bir şeyler yiyebilirsiniz.

Astara sınırının daha uzak olması sebebiyle Tebriz Bakü arası otobüs yolculuğu Bilehsavar üzerinden gerçekleşmekte.

Tebriz Bakü Arası Otobüs Yolculuğu

Sabah 09.00’da açılan sınır kapısı ile birlikte otobüsteki tüm eşyalarımızı alarak kontrol noktasına geliyoruz. İran sınır polisleri çantamı bile açmaya gerek duymadı. Kolay bir şekilde kontrolden geçiyor ve pasaportuma çıkış kaşesini alıyorum. Arkamda Ali Hamaney’in fotoğrafı, karşımda ise Heydar Aliyev’in Azerbaycan’a hoş geldiniz yazısı ile birlikte fotoğrafı. İran’ı artık geride bıraktım. Son kez şöyle bir bakıyorum İran tarafına ve sonra Azerbaycan topraklarına adım atıyorum. Azerbaycan kontrol ve pasaport işlem sırası oldukça ağır işliyor. Ancak 45 dakikada bana sıra geldi. Türk pasaportumu gören Azeri Polis gülümseyerek hoş gelmişsen gardaş diyor. Pasaportuma giriş kaşesini aldıktan sonra sırt çantamın kontrolü için cihaz kontrol noktasına geliyorum. Önümde yer alan herkesin sırt çantası aranmıştı. Tam çantamı kontrol cihazı bandına verecekken, pasaportumu kontrol eden polis, çanta kontrol memuruna seslenerek; “bu arkadaş Türk bırak geçsin” diyordu. Görevli polis ise samimi bir gülümseme ile kontrole gerek yok Azerbaycan’a hoş gelmişsen diyerek geçişime izin veriyor. İran geride kaldı ve artık Azerbaycan’dayım…

Azerbaycan, Bilesuvar Sınır Kapısı

Saat 10.00’a geldi. Benle birlikte diğer tüm yolcularda kontrolden geçiyor ve otobüsteki yerlerimizi alıyoruz. Sınır kapısından sonraki yerleşim yeri Bilesuvar. Yer yer ekili tarlalar olsa da düz bir çorak arazi olduğunu görüyorum buranın. Sınırdan yaklaşık 1,5 saat uzaklıkta yer alan Salyan’da otobüs mola verdi. Mola verdiğimiz yerin hemen yanından Kura Nehri geçiyor. Burada kahvaltılık olmak üzere çeşitli yöresel sulu yemek çeşitleri bulunmakta. Sabah kahvaltınızı Bilehsavar’da yapmadıysanız burada yapabilirsiniz. 30 dakika süren mola sonrası tekrar yola koyuluyoruz. Salyan’dan Bakü’ye olan mesafemiz 2,5 saat civarında. Elat yerleşim merkezine geldiğimizde sağımızda Hazar Denizi’nin masmavi sularını görüyoruz. Bir süre Hazar Denizi kıyısında süren yolculuğumuz nihayet Bakü’de sonlanıyordu. Saat 14.30’u gösteriyordu Bakü Şehirlerarası Otobüs Terminaline geldiğimizde. O halde Tebriz Bakü arası otobüs yolculuğu 16 saate yakın sürmüştü. Tabii bu sürenin 3 saatlik dilimini sınır kapısında beklemeyle geçirdik.

Bir sonraki yazı “Azerbaycan Vizesi” ve “Bakü Gezi Notları”.

1 Yorumda Bulunulmuş

Siz Ne Düşünüyorsunuz?
  1. Çok yararlı oldu kardeşim sağ ol.